support

Jan 24, 2011

kenapa ramai orang tidak kaya ?


Mengapa sebagian besar orang mengalami kesulitan untuk menjadi kaya? Karena kebiasan orang lebih suka berbelanja daripada melabur. Memang untuk mampu melabur anda harus bersabar dulu untuk sementara waktu dengan cara menunda "kesenangan" bukan keperluan.

Lebih baik "bersabar" dimasa muda daripada menderita di masa tua. Tentunya anda tidak ingin selamanya jadi pekerja, tentunya anda juga memimpikan mempunyai bisnis sendiri, ada tanah sendiri untuk agrobiz atau disewakan, memiliki properties sendiri untuk disewakan atau macam-macam pelaburan lain yang mendatangkan pasif income buat anda.

Kalau gaji anda 3,000, pastikan 20%nya untuk melabur, begitu juga kalau gaji anda kecil pastikan anda juga asingkan 20% untuk melabur. Segalanya
1.bermula dari  kecil,
2bermula dari sedikit
3.bermula dari awal.

Jadi ianya bergantung kepada niat niat anda. Kalau anda berniat merubah nasib anda, tentulah akan ada jalannya.

Jangan lupa tambahkan pendapatan, buatlah apa-apa biz atau kerja sampingan, boleh juga join public gold jadi dealer bersama-sama saya...insyAllah lagi cepat anda keluar dari menjadi "pekerja sepanjang hayat".

Tetapi melabur kan juga berisiko?
Betul tu, apalagi bagi anda yang tidak memahami produk pelaburan dan cara melabur, misalnya saham, hartanah dan lain-lain. Untuk itu carilah yang selamat, iaitu dengan melabur atau membeli jonkong emas. 



Semakin sedikit orang yang percaya pada kertas sebagai media penyimpanan nilai, maka harga emas akan terus naik atau melonjak..
--Jerome F. Smith--

"menyimpan emas asas kekayaan anda"
ikhlas dari hafizgold interprise, call.013-3196406, emel/fb : fiz_237@yahoo.com.my

No comments:

Post a Comment

terima kasih

Related Posts with Thumbnails